For 40 kroner får du tilgang til
Norges største markedsplass
- nemlig søkemotoren Google

"Daglig foretas 12 millioner søk på internett i Norge. Google står for over 75% av disse søkene."
- Norsk Institutt for informatikk ved
Universitetet i Oslo


"91% av alle internettbrukere bruker søkemotorer."
- AC Nielsen

"92% av de som handler på nettet bruker søkemotorene for å finne fram til relevante nettsteder."
- NPD Group

 

Slutt å jage etter nye kunder.
La kundene finne deg i stedet.

Markedsføring i søkemotorene er den mest effektive måten å komme i kontakt med nye kunder på.

Googles annonsesystem heter Google AdWords. Dette systemet gjør at en annonse for bedriften din vises øverst på verdens (og også Norges) største søkemotor.

Google AdWords gjør at du treffer norske internettbrukere i det øyeblikket de søker etter etter en vare, en tjeneste eller en bedrift.

Dette fører til nye besøk på nettstedet ditt, og gir økt salg.

Slutt å jage etter nye kunder og la dem finne deg i stedet.

Å registrere seg på Google AdWords koster 40 kroner. Å legge inn søkeord er gratis. Annonsen din vises hver gang noen søker på ett av de søkeordene som du har lagt inn.

Du betaler bare hver gang noen klikker på annonsen din. Dette fører til nye besøk på nettstedet ditt, og gir økt salg.

Å være tilgjengelig for kundene på Norges største markedsplass er den mest effektive måten å komme i kontakt med nye kunder på.

Hvordan fungerer dette?

  1. Registrering: Du registrerer deg som annonsør på Google AdWords. Dette koster kun 40 kroner, og betales bare én gang.
     

  2. Hvilke søkeord er aktuelle for deg? Du velger et antall søkeord som passer innholdet på nettstedet ditt (forretningsområder, varemerker, produkter, tjenester og annet som internettbrukere søker på).
     

  3. Hele Norge eller bare et fylke? Du angir om annonsene dine bare skal vises for personer som søker i en bestemt geografisk region. Nå kan du rette deg mot kunder som ligger i hele Norge, et bestemt fylke eller en eller flere kommuner.
     

  4. Hvor mye er en ny kunde verdt? Du oppgir hvor mye du er villig til å betale per besøk på nettstedet ditt.
     

  5. Hvor mye er dagsbudsjettet: Du oppgir hvor mye du vil bruke totalt hver dag.
     

  6. Annonsene dine vises på Google: Når noen søker på Google og bruker ett av søkeordene dine, vises annonsen din ved siden av søkeresultatene. Nå har du oppmerksomheten til en hel målgruppe som er interessert i deg!
     

  7. Nå tiltrekker du deg kunder: Nettstedet ditt får flere besøk og du får flere kunder.

Hva koster et besøk?

  1. Minsteprisen per besøk er seks øre.
     

  2. Det som bestemmer prisen, er hvor stor konkurranse det er om søkeordene. Enkelte søkeord er det stor konkurranse om. Noen søkeord koster bare noen få øre per besøk. Andre søkeord må du være forberedt på å betale flere kroner for.
     

  3. Google AdWords hjelper deg med å bestemme rett pris for søkeordene dine.
     

  4. Du kan sette opp et dagsbudsjett, sånn at markedsføringen aldri koster mer enn det du har tenkt deg.

Fordeler

  1. Du er bare synlig på Google for potensielle kunder som søker etter produktet ditt, tjenesten din eller bedriften din.
     

  2. Du er garantert respons og oppmerksomhet, fordi du betaler kun for besøk på nettstedet ditt.
     

  3. Det er ingen produksjonskostnader eller ventetid.
     

  4. Det er ingen faste avgifter, ingen minsteavgift og ingen forpliktelser over tid. Hver eneste krone blir brukt til å skaffe nye potensielle kunder.
     

  5. Du har full kontroll. Du kan redigere søkeord og annonser helt til du oppnår det resultatet du er ute etter. Start og stopp søkeordene dine når du selv ønsker det.
     

  6. Oversiktlige rapporter og kostnadsfrie måleverktøy.
     

  7. Alt er på norsk.
     

"Dere har avslørt en helt unik forståelse for vårt foretak - betydelig bedre enn vi selv hittil har kunnet se fra eget ståsted. [...] Takket være Google AdWords mottar vi idag nær 5 ganger så mange motiverte forespørsler via våre web-sider. Og det som karakteriserer henvendelsene er at nær 90% av disse leder til business/ konkrete oppdrag."
- Ørnulf T. Kjernet, OnlineSparringPartner (http://www.onlinesparringpartner.com/)

"Att använda Googles sökmotor är ett väldigt smidigt sätt at visa upp sitt företag på. [...] Tack vare Google AdWords har antalet klienter under behandling ökat markant. Jag ser även en ökning av antallet klienter som tagit kontakt via e-post. Den ökade klienttillströmningen är verkligen ett skäl till at rekommendera Google AdWords."
- Inger Johnsson-Sundström, Psykoterapi i Stockholm och Uppsala (http://www.ijspsykoterapi.se/)

   
Copyright © 2007 internettmarkedsforing.no